my age

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, March 15, 2014

Weekend

Assalamualaikum w.b.t,

Today is weekend. Of course no lecture and tutorial or lab. Biasalah rutin weekend, basuh baju & kemas bilik or others. Baju done. Tapi bilik. . . oh no. it is my part only? Kawan yang lain keluar jogging tapi aku, nampak malaaaas kot. So, others are rushing to their activity.

No activities, sometimes I felt uneasy about that. If aku nie jenis aktif, korang kisah ke? Ini hidup aku. So, that mine. Kenapa korang kisah? Tapi kalo aku susah sorang2, korang buat donno je. Betul ke?

In my opinion, those people want active themselves, go on. But, for those inactive please think about that. I think when I had join activities I gain a lot experience. When I look for certain people that inactive when first year, now, they are looking for activities sebab nak tambah SIRA or student activities. Dulu waktu aku first year, ada sorang senior nie. Waktu tu dalam program PRU dekat u, dia bg situasi, dalam permohonan kerja. Sorang dapat CGPA 3.0 manakala sorang lagi dapat CGPA 4.0. Nak taw x, y MANA dapat kerja? Huhu. Do you think? Employer amek y 3.0 sebab dy ada soft skill. So, walaupun kita 4flat tapi xde soft skill. Memang susah la.

Nowadays, ramai fresh graduate menggangur sebab lack of soft skill dan adakalanya hanya ingin menceburi dalam bidang yang dia amek je. Ada sorang motivator pernah kongsi tips, kalau kita ni mahasiswa, boleh kerja part time sebagai penulis buku. Do you agree with me? I think so. aku pun tengah belajar and trying to write. that why I use blog as a medium. In blog, I trying to be myself. I know, my words sometimes in a simplle word. But, I still learn. Learning is part of experience.

In end, I would like to thanks for those are enjoy and sudi baca apa yang aku merapu nie. Btw, I miss my friend that introduce blog to me. Aku harap dia baca post aku kali ni.


Oh, ya. Jangan lupa #prayForMH370. Semoga semuanya dalam keadaan baik-baik belaka. =)
Take care, cuaca sekarang PANAS. In my area, jerebu kuat. Tapi hari ni nampak macam ok je.

bye2, see u again!

No comments:

Post a Comment

thanx for concern about me..>.<