my age

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, May 3, 2012

-take 5 jap-

Assalamualaikum w.b.t serta selamat sejahtera kepada warga bloggist n followers.

just want share something wit u alls. dah lama xcoret kat sini, ada rasa rindu nak conteng kat wall nie. alhamdulillah, pada waktu sekarang + wifi laju(di bilik k.shu). 

semalam aku follow 1 usrah, under kaq akmal. Alhamdulillah, dapat juga jumpa kaq akmal. dah lama set nk dating nga akak akmal. syukur kehadrat Illahi, dapat berjumpa serta sepetang bersama kak usmah, kak liyana n kak hanis. walaupun kuantiti kami amat sedikit berbanding liqa' biasa tetapi sharing pasal "sweetnyer al-Quran MEMANG BEST!!!!

untuk pengetahuan warga readers, kak usmah adalah seorang penghafal al-quran. dy banyak share pasal sweetnyer al-Quran dengan kami semua. antaranya, kelebihan al-quran. sedarkah kita bahawa, sekiranya dalam sehari kita tidak membaca al-Quran maka hati kita umpama rumah kosong y penuh dengan sarang labah2 serta terbiar dan kotor. as we know, al-quran adalah ketenangan bagi umat Islam. selain itu, ramai yang mengatakan serta akak usmah sendiri mempunyai pengalaman bahawa tyme kita sedih atau gembira... dan tika itu, apabila kita baca al-Quran, kita akan rasa ayat itu kena dengan kita.. alangkah betnyerr... itulah mukjizat al-Quran. 



ingat teman2 sekalian, nabi meninggalkan umat2nya aL-QURAN & HADIS!
so, fikir serta renung2kan...
 tahukah kita bahawa setiap perkara boleh dirujuk dalam al-Quran. BAHKAN, cARA buat ROTI CANAI pun!!! xcaye???? scroll kat bawah.

Allah berfirman di dalam Surah Al-Nahl ayat 43 yang bermaksud:


        "Tanya kepada mereka yang lebih tahu jika kamu tidak tahu."
Dalam ayat ini, frasa "mereka yang lebih tahu", iaitu "ahli zikir" [3], membawa maksud "mereka yang memiliki ilmu tentang Al-Quran dan Sunnah", yang mana para Imam Mujtahid mendapat tempat teratas dari kalangan mereka yang tahu dan faham tentang Al-Quran dan Sunnah.


sekian daripada aku, diri yang kerdil sedang mencari diri y hakiki-

p/s: kepada rakan2 ada masa lapang, always topup our ilmu+iman..

1 comment:

  1. assalamualaikum. along chan, apa khabar? zakiah sihat, k.emah sakit perut sikit...along zakiah suka entry nie...terasa sungguh..dekat dgn hati dan diri. along bruntungnya dpt dgr2 peringtn2 yg dpt mbasahkan hati2 yg kering...beruntungnya along. along jgn lepaskn peluang yg dah Allah buka utk along kenal dia..beruntungnua dpt duduk diklgn org2 yg solehah.

    ReplyDelete

thanx for concern about me..>.<