my age

Daisypath Happy Birthday tickers
Showing posts with label me. Show all posts
Showing posts with label me. Show all posts

Thursday, August 11, 2011

..ConTengAn JaLaNan...

Assalamualikum semua para blogging n blogwalker.

aku nk kongsi  SATU citer best kat korang semua.
pasal da tiltle utk enti nie. CONTENGAN JALANAN !
Korang pernah dengar x pasal CONTENGAN JALANAN??



CONTENGAN JALAN a.k.a CJ
actually CJ nie tjuk novel latest HLOVATE a.k.a my faveret author...
novel nie bukan novel sebarangan taw.
banyak input yg aku dpt daripada novel nie...
honestly, 1st baca agk boring...
but,borink 2 kejap je if korang baca dengan penuh feeling...
huhu..[like me]

CJ- bagi aku, bukan sebarang contengan...
contengan nie penuh dengan life, minat, nasihat, teguran n ...
ak respect n tabik spring kat HLOVATE nie 
yg aku suka sangat....
fasal friendship FEND n K2
n persaudaraan between FEND n CHAD...[sweet gilerrr]
too closer..bak kata Tok Abd Qadir xclp aku...

The ELEVENTH Hour,
korang pernah dengar x pasal nie??
pasal 2,
dyorang berubah...
'where the man had decided to change at tweleth hour not eleventh hour...

ending utk cite FEND..sedih glerr....;-(
nak taw???
baca sendiri r...hehe

...to b continue... 
utk kisah K2...

Wednesday, June 15, 2011

air mata..

salam sume...pada pagi ini ak nk share sumething...
about 'air mata'



Kenapa wanita suka menangis??


Seorang anak laki-laki kecil bertanya kepada ibunya "Mengapa engkau menangis?"



"Kerana aku seorang wanita", kata sang ibu kepadanya. 
"Aku tidak mengerti", kata anak itu. 
Ibunya hanya memeluknya dan berkata, "Dan kau tak akan pernah mengerti"Kemudian anak laki-laki itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?""Semua wanita menangis tanpa alasan", hanya itu yang dapat dikatakan oleh ayahnya.Anak laki-laki kecil itu pun lalu tumbuh menjadi seorang laki-laki dewasa, tetap ingin tahu mengapa wanita menangis.


Allah berfirman:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan "
"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak
dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya "
"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh "
"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "
"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya 
dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya "
"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu"
"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan.
Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."


"Kau tahu:
Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,
susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."
"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah 
pintu hatinya
" tempat dimana cinta itu ada."


bg ak,kalu dapat menitiskan air mata..
ak rase lega apbila menimpa masalah...

Sunday, June 12, 2011

bola oh bola...


bola..


 lawak la pulak,semalam aku layan tengok bola...
adoiii...memang lawak n putus fius betoll. . .
kelantan lawan terengganu. . .
result final 
jeng..jeng...

1-2
kelantan kalah n terengganu menang..
btw, terengganu menang dengan gol percuma daripada kelantan. . .
n gol time mase nk abis daaa...[tyme 2,frust seisi rumah ak]
tahniah utk terengganu la...
kelantan xlupe gak...
walaupun nie first n last aku tgk bola coz frust kelantan kalah ...
hahaha

insaf dah xnak tengok bola....
hahaha. . .



Friday, June 10, 2011

sains komputer??

ottoke??sc comp,honestly aku ad minat utk coz 2 . . .
but, abah aku ad tnye...
'along minat x??'
aku jawab. . ."ntahlah abah...xtaw nk bgtaw . . .minat 2 ada la. . ."
susah scope perkerjaan untuk sc comp..

my umi asked.."sc comp nie, study camner??"
aku pun jawab la...macam la taw sangat. . ."study pasal progamming,software. . .mybeee.."

nie nk habaq,aku cam confius dgn coz nie...nk terima or x???
ad sesape ley bg pndapat x???
tolong la ak!!!!
aku takut law terima usm,upu xdah xoffer coz kat aku..n if aku tolak usm..dapat upu,coz yang aku xminat...camner pulak????


ottokke???tolongla aku!!!
....insan y confius

Thursday, June 9, 2011

kena pecat??betul ker???

semalam,i got call from my aunty a.k.a my majikan la..

she told me..u masuk u bln 9 rite??

i pun jwab..ye laa..

she said again...u nak masuk kelas ape2 k? kelas bi k?comp k?

i pun jwab...a'ah lebey kurang la..

she said...kalu cam2,u bagitaw kat 'tok' [dat my nenek yg suh aku keje kat situ] u xnak kije daa..coz nk masuk kelas bi or watever laa...ok x?

ak habaq kat my aunty...on jerr n ok gak!!coz aku nk cari keje sendiri kat luar...

lepas 2,aku sengih macam kerang busuk r. . . .hu3xx
macam nie laa...
my smile...

btw,ajatnyer pagi nie nk p bandar..cari kerja kosong..tp sampai skarang still duk kat umah hadap laptop jerr kije ak slaen jemur baju pagi nie..nk tnggu orang tp baru jer muncul...n tgk2 kul 1ptg baru bley kuar...sbab my mum pegi makan gulai a.k.a kenduri...adoiii...

nk mintak keje,camne eikkk????xtaw nie...xde experience langsung..
huhuhu . . . .:-)

. . . .harap2 ada la kerja kosong n aku dapat,
insyaALLAH

Sunday, June 5, 2011

hello!!!

assalamualaikum bg yg muslim..n salam sejahtera bg yg non-muslim..
da lama jari ini tak mencoret something kat blog nie...nk habaq cket,skang aku dah giler nga video matluthfi90 kat utube..hahaha[my trademark]......lawak betul la si matluthfi 2...name jer student oversea tp gayenyer..pelawak no.1 kot..myb,kalu dy duk malaysia bley msk raja lawak kot....
hahahaaahhha..
btw,ade somethg ak nk share wit da blogger n follow secebis coretan...but..........



............juz wait n see

Friday, May 20, 2011

...partime job...

it is me, be a babysiter..hoho...
so, tired laa...adooiii...aku terpaksa jaga sepasang kembar n 1 baby y nk masuk 6 bulan....
mula2,ok gak jg budak....n lepas 2 rasecam borink pulak....ntah la.....
dulu dyorang anti nga aku..tapi skang...
'kak,nk susu ','kak,nak nie...' n blaaa.....

nie pictures dat baby y cute 2...
amila batrisya
another picture of amila batrisya

y baby 2,kire xbanyak songeh n cute...just dukung n aku buat susu botol jew kat dye....si twins pun same gak...for sometimes....gambar si kembar xdipaparkan...

bab memasak,xstart2 ag...
haha...
tok aku y masak...ak xexpert ag....
mak sedare ak ad suh aku belajar memasak...
ktenyerr....kita owg pompuan nie,kena pandai memasak...
law x,dibenci mertua nanti....
ak juz dengar jerr...n try jgk goreng2 nie. . . .

1 day,kat umah aku masak sup...my mum said, this soup is so nice.ok!!!
awesome 4 me. .hihi. . . .but still wanna try something a new else . . . .

still trying..... 

Sunday, May 1, 2011

dependent or independent???

assalamualaikum.....
now,aku dah buat keputusan bhw...
aku akan stay kat umah my aunt..jadi babysiter...hahhhh!!!!ottokeeee......mcm xpercaya pulak.....
actually,aku rase berbaloi jgk...wit my decision....law duk umah pun...layan movie...tv....on9 da most no.1......harap2 aku dapat dependent lepas nie.....

some1 duk bagi nasihat...dy kate better aku try dulu...coz,law kite x try....kite xkan taw da result....so,nak taw how???i should try...aku rase,memang patut aku terima cabaran nie....mane taw,dapat belajar masak ke??best yerrrr......

my prob skang,my cousins 3 orang 2.....dyorg kecik ag...law sikakak,2 orang tuu...on jerr ngan aku...n si abang pun my geng.......but,sikembar tuu...xtaw la nk jawab camner....
NO COMMENT....SURRENDER....hahaha....si kecil,da youngest...baby comel...anti nga aku...hihi....

btw,all da best 4 writer k!!!!keep it up!!!!
gambatte!!!fighting!!!!chaiyok!!!!berusaha!!!!lagi ape r????

may ALLAH bless us...

Wednesday, April 27, 2011

come back!!!

dear my blog,dah lama aku x mencoretkan something kat dis wall...
sejak masuk matrik,aku jadi loss contact ngan my blog....sory my blog....
xcilap aku dah 8 bln ak x coret somethng...nk wat camnerr...password lupe...email gakk...confuse guna email mane...adoiii....

itulah manusia xlari daripada lupa... as we know, manusia itu xperfect... am i right?????
so,jadi manusia jangan angkuh yer....ingat laa kita nie xperfect....

by da way,spy xmudah lupe...amalkan makan kismis yerr...jgn duk makan meggi k!!!

may Allah bless u...

dye da start daaa....