my age

Daisypath Happy Birthday tickers
Showing posts with label aku. Show all posts
Showing posts with label aku. Show all posts

Saturday, March 15, 2014

Weekend

Assalamualaikum w.b.t,

Today is weekend. Of course no lecture and tutorial or lab. Biasalah rutin weekend, basuh baju & kemas bilik or others. Baju done. Tapi bilik. . . oh no. it is my part only? Kawan yang lain keluar jogging tapi aku, nampak malaaaas kot. So, others are rushing to their activity.

No activities, sometimes I felt uneasy about that. If aku nie jenis aktif, korang kisah ke? Ini hidup aku. So, that mine. Kenapa korang kisah? Tapi kalo aku susah sorang2, korang buat donno je. Betul ke?

In my opinion, those people want active themselves, go on. But, for those inactive please think about that. I think when I had join activities I gain a lot experience. When I look for certain people that inactive when first year, now, they are looking for activities sebab nak tambah SIRA or student activities. Dulu waktu aku first year, ada sorang senior nie. Waktu tu dalam program PRU dekat u, dia bg situasi, dalam permohonan kerja. Sorang dapat CGPA 3.0 manakala sorang lagi dapat CGPA 4.0. Nak taw x, y MANA dapat kerja? Huhu. Do you think? Employer amek y 3.0 sebab dy ada soft skill. So, walaupun kita 4flat tapi xde soft skill. Memang susah la.

Nowadays, ramai fresh graduate menggangur sebab lack of soft skill dan adakalanya hanya ingin menceburi dalam bidang yang dia amek je. Ada sorang motivator pernah kongsi tips, kalau kita ni mahasiswa, boleh kerja part time sebagai penulis buku. Do you agree with me? I think so. aku pun tengah belajar and trying to write. that why I use blog as a medium. In blog, I trying to be myself. I know, my words sometimes in a simplle word. But, I still learn. Learning is part of experience.

In end, I would like to thanks for those are enjoy and sudi baca apa yang aku merapu nie. Btw, I miss my friend that introduce blog to me. Aku harap dia baca post aku kali ni.


Oh, ya. Jangan lupa #prayForMH370. Semoga semuanya dalam keadaan baik-baik belaka. =)
Take care, cuaca sekarang PANAS. In my area, jerebu kuat. Tapi hari ni nampak macam ok je.

bye2, see u again!

Saturday, March 8, 2014

MUET oh MUET

Assalamualaikum, w.b.t.

Today I want to share something. It is about MUET. I had sat for muet more than 2 times. It is time to change, today I had sat that three paper which is consist of listening, writing and reading. So, far it is bit hard for me. But, I tawakal to Allah, I tried to do the best when this session. I also had attend class for muet to improve my skill. I had done for practice. The chief examiner advise to us, "semoga kita tidak bertemu lagi dan berhati-hati di jalan raya". Most of us, laugh for his advice. I hope that it is my last muet had I sat.

What I had learn is do something and accept it. For Muet, I will pray to Allah and achieve my goals. Btw, I love learn english <3 .="" p="">
So, who want sat for exam good luck and all the best. That's all from me. I just make it it simple. it is remind for me. We learn from mistake and do not give up until we success it.
=D

Tuesday, March 5, 2013

schedule mine!

Assalamualaikum, w.b.t
that my schedule for this semester 4.
Alhamdulillah so far so good....
for friday...
ehemmmm...

study group & go to bicara siswi!

credit to myself..
hohoho

Sunday, December 2, 2012

Jalan-jalan

Assalamualaikum w.b.t,

Semalam, off to Melaka for survey tempat. Seriouslly, first tyme jejak Banda Hilir, Melaka. Before  this, g Pantai Tg. Bidara, Melaka. Tu pun, sebab ad Team building RIM dekat sana. First, lalu Ayer Keroh g tengok mana Penjara Dusun Dato' Murad. Next, cari Masjid terapung a.k.a Masjid Selat Melaka. Ntah berapa kali pusing jalan y sama. Member bgtw, dekat Dataran Pahlawan. Tapi xjumpa2. Berkat kesabaran driver kami, Alhamdulillah jumpa gak masjid ituu akhirnya. Jalan2 sekitar masjid.

Then, kami nak cari Muzium Baba Nyonya. bape kali pusing gk. Tempat y sama pulak. hahaha. makan angin atas kereta la... Tanya Pakcik Polis Trafik last sekali. Then, pakcik 2 ckp, muzium 2 dalam Jongker Walk dik! Owhhh. next, kami mencari destinasi utk makan. oleh kerana, antara kami semua bukan rakyat melaka. so, we go for KFC. xtaw melaka kat mana tempat best nak cari makanan. singgah kat Makhota Parade. huhu. lepas malkan, kenyang giler.. then, solat n jalan2 sekitar mall 2. borink giler kot. lepas gather semua, kami ke tempat parkir kereta. next, balik.

27.12.2012, wait yer Melaka. i'll coming so0n.  
no pictures . hehe.:P


Saturday, November 24, 2012

KRIM

Assalamualaikum w.b.t, 

KRIM? Apa dia ek? KRIM stands for KEM RAKAN INTEGRITI MAHASISWA. Program ini anjuran IIM, INSTITUT INTEGRITI MALAYSIA dibawah kelolaan En. Popeye n En. Gaban and the gangs. Sory ta ingat nama asal dyorg. Hohoho. Program nie diadakan pada cuti mid-sem yang lepas. 2-4 november 2012. dah basi citernye. saja jer nak update blog. hahaha

program nie kami combine dengan mahasiswa/i UTeM. Aku dapat kawan baru although we are the same U and differ U. Kem nie, nama baru aku microwave, popeye suggest. then, aku terus amik as aku punya nama.. hihi lawak n modern gak nama aku nie. betul tak?

from this program, aku dapat banyak input n game yang dapat asahkan minda secara langsung dan tak langsung. contohnya, main dam 15, tak pernah main 2. thenm, kitorg jungle trekking, y tak best kena sengat dengan bInatang. Nasib baik aku bawak minyak angin a.k.a minyak cap kapak. hehe.. ok la daripada kena pacat. Kawan aku ramai yang kena kiss dengan pacat. hehe. nasib baik aku terselamat.

Tyme orang presentation, aku duk main kat belakang. main bingo laa... 'ujian pendengaran' n around the world. thax sangat2 kat nad, mira n ida yang sudi layan aku yang byk songeh nie.

we are USIM + UTeM

ada orang sudi bwt sketsa bwt kami

That all for me. Btw, kalu boleh nak join program yang outdo0r again for the next time. For tomorrow, I have family day for counseling program. hope we are enjoy dat program... :)

Friday, September 7, 2012

hikmah.. :)

Assalamualaikum w.b.t.

Pejam celik dah abis cuti semester untk kali ini. Sedar tak sedar, aku dah nak masuk sem 3 a.k.a tahun 2. jadi senior untuk adik-adik tahun 1. Aku rasa baru semalam aku balik untuk cuti sem. Malam esok dah nak bertolak balik USIM.

 Sebelum cuti, aku hajat nak belajar memasak cuti kali nie. Alhamdulillah, sem nie dapat belajar memasak. Ada la try beberape resepi. Hohoho...


Before this, i'm always dreaming to cook. But, now...hehehe. I'm already learnt  and be more interested for cooking. Besides that, i had watched the program of Mastercheft.I enjoy it and try to learn.

During this holiday, aku dah start drive balik. Huhuhu. Da dapat lesen besar a.k.a not P. Tambahan lagi, aku berpuasa kat hospital. Jaga umi. Then, lepas umi balik. Masak untuk umi serta belajar resepi masakan daripadanya. THANK YOU, UMI..

Alhamdulillah, umi semakin sihat. Doc bagitaw, platelet dah naik. Tapi, darah merah naik siket jer.. Then, doc bagi counseling suruh bwat "bone marrow". But. my umi disagree. my family too. We are family believed , ummi akan sembuh daripada penyakit ini. As we know, mayb Tuhan nak uji my family supaya tabah dalam menghadapi ujianNYA. Kita sebagai ummat perlu berusaha. So, don't give up. InshaALLAH, every problems have the solutions.!

when we are thinking:
- who gives the sick to us?
- why we live in the world?
- when we learn to love HIM?
- how to approach HIM?

Alhamdulillah, dah siap projek. Dan yang bestnyer, aku and satu famili keluar pergi makan. Pergggh, kenyang giler. Terima kasih Ya ALLAH!!!

That'S all for me. InsyaAllah, lain masa aku update kat USIM. wasalam

Sunday, September 2, 2012

New spirit!

Assalamualaikum w.b.t.

Semangat baru a.k.a new spirit? Selesai membaca blog daripada blogger yang tersohor, banyak input2 yang menarik dapat aku amik. Especially, Hami Asraff punyer blog. Memang daebakkk!!! Dia punya entri benar2 ikhlas. Aku dapat SEMANGAT untuk mengupdate blog pun disebabkan baca entri daripada blogger yang popular la. Dan tidak lupa juga blog Hilal Asyraf.



Aku juga teringin untuk hasilkan entri yang ikhlas dan bermanfaat kepada readers. Terutamanya aku sendiri. Untuk pengetahuan korang, aku nie memang minat baca blog. Not gosip kay. Bagi aku, banyak aku dapat belajar daripada bloggers. Although, daripada blogger yang x popular. But, i'm still read it. Because i'm enjoying it! 

Alhamdulillah, aku bersyukur dapat kesedaran untuk malam ini dan dapat kesempatan untuk berkongsi bersama readers. Actually, banyak yang ingin aku kongsikan dengan blogger yang lain. Tetapi sayang, masa tidak mengizinkan. Mungkin di lain entri kita berjumpa lagi. InshaAllah. :)




p/s: Thanks a lot to Kiah a.k.a Jill yang sudi jenguk  my blog (along-chan) and also give me a lot of support when me down...

Thursday, August 2, 2012

usaha lagi!

Assalamualaikum w.b.t, 
today, 2 august 2012. bukak fb, then kat page usim. students duk citer sal status 'ralat kat ewadi' gara2 result da kuar. how your result? it's mine! perghhhhh. NO FEELING right now. aku dapat news from my friend, guess what.??
she got DEAN LIST!
mabruk to her!
so, me????

just, leave it! i don't have the idea to talk or tell about that. keep it into rubish, atheer!! Ya Allah, aku lemah. aku tak dapat terima kenyataan ini. please YA ALLAH!!! bantulah hambaMu ini. aku insan yang lemah. last sem, aku da janji nak dapatkan dean list for this sem. BUT,
I'M STILL CANNOT!

mesti coursemateku, x-ro0mates dapat result yang gempak. except me. 


so. what should i do? give up? it is end when i give up!
so, wake up MYSELF!!!!
do da best for next time!
i admit, aku banyak main sem nie. so, better change to the better from this sem!
wait n see for next sem, THIRD SEM!
i will do the better and more matured compare this sem.
i'm promise!!!! fighting!!!!!!
FIGHTING! FIGHTING! FIGHTING!! 2X

get to go, have to cook for my family....
wasalammualaikum.

Sunday, July 22, 2012

marhaban ya ramadhan!!!

Assalamualaikum w.b.t

Apa khabar imam kita? bertambah or berkurang? sekarang da masuk bulan ramadhan a.k.a bulan puasa. kenapa orang kita memanggil bulan ramadhan as bulan puasa? ? ahlan wassalam ya ramadhan.  As we know, banyak ganjaran dalam bualn ramadhan. then, yang kita taw dalam bulan Islam ada 12 bulan. AND bulan RAMADHAN kita sebagai muslimin wa muslimat di wajibkan berpuasa. am i rite? pernahkah kita terfikir selama 11 bulan, kita duk makan jerrr pada siang hari... betul tak??? jawab!!!
hehehe. . . 

so, pada bulan ramadhan, ALLAH S.W.T bagi perut kte rehat. Betul ta? so, this fasting month we as , muslim, digalakkan agar memperbanyakkan amal ibadat seperti tadarus al-Quran, bersedekah, zikir, tilawah, qiam serta terawih. dan INGAT! jangan membazir! contohnya tyme berbuka. dugaan iaitu nafsu terhadap makanan. 

selain itu, di bulan yang penuh barakah ini.. kite janganlah miss BERSAHUR ye! 
ni ade tips untuk kejutkan org bersahur.. copy + paste kat fb.

TIPS KEJUTKAN ORG BANGUN SAHUR. KHAS BUAT MEREKA YANG LIAT BANGUN.. HO HO HO 

1. Pegang anak jari kiri atau kanan sambil memanggil nama dia perlahan-perlahan.
2. Sentuh bahu orang yang tidur tu dan goyangkan perlahan-lahan sambil panggil nama dia.
3. Renjis air dekat muka dia.
4. Tampar manja pipi dia.
5. Tutup kipas atau air cond.

Tapi kalau still tak ada effect,

1. Jerit nama dia sekuat hati...
2. Gigit ibu jari kaki dia, macam hantu toyol gigit
3. Simbah air sebaldi, kalau boleh air rendam baju dalam dan stokin busuk korang
4. Tarik rambut dia sampai jatuh dari tilam
5. Goyang badan dia kuat - kuat dan jerit 'tsunami!' tsunami!

Tapi kalau still tak ada effect gak,

1. Pergi kat telinga dia...then sebut maa rabbuka! sambil seru nama dia banyak - banyak kali...
2. Pergi dekat dengan dia dan baca je surah Yaasin!

Tapi kalau still tak ada effect gak...Ni je la cara terakhir

1. Panggil je orang masjid atau surau untuk uruskan...kerana Tuhan lebih menyayanginya... Innalillahi wa inna ilaihi roji un...

http://view.my/bajuraya


try yerrr.. especially for myself. hoh000...btw, syafakillah my umi. still dalam ward. dugaan bwt my family. ta dapat berbuka bersame + bersahur. bcoz, aku pun turut masuk ward as guardian! huhuhuhu... new experience for me, stay kat hospital + berpuasa d hospital. bab tido banyak godaan nyer. di harap bersabar yer my beloved umi. cepat sembuh, maintain2 la darah... harap2 esok lusa boleh balik umah daaaa....


Wednesday, June 20, 2012

one more!

Assalamualaiakum w.b.t
to all blogger n stalkers y sudi jenguk blogku,

exAmku for second semester da nak abis..
hooreyyy!!!!
butttttttttttttttttttt...............

the last paper,
p.s.y.c.h.o.l.o.g.y.



OH NOOOO!!!!!!!!!
get nervous...

psychology same like b.i.o.l.o.g.y!
ottokkkeeeeeeeeeeee???

btw, bitaufiq wa najah for dak2 kaunseling first years UNIVERSITI SAINS ISLAM MALAYSIA
esp, my roommate...kaq aishah(cam ta bermaye study psycho)

p/s: always think +ve!
      psychology actually BEST n awesOME!!!!

Tuesday, June 5, 2012

-salam imtihan-

assalamualaikum buat warga blogger serta siswa/i..
aku sekarang di ambang final,
final sem 2!
masyaAllah,cepat sekali masa berlalu..
aku rasa aru semalamaku menjejakkan kaki di bumi USIM nie.
dan baru semalam  aku  daftar kursus  utk sem  2...
ya  ALLAH!!!!
begitu cepat masa berlalu...


sekarang study week,
ya Allah, 
aku ta  rase yang skang ak berada dlm minggu study week...
sukarnye bgku utk menerima kenyataan ini
ya Allah, tolonglah hambamu ini...
aku  insan yang lemah serta dhaif
perlu petunjukMu





study week,
sepatutnya, aku bwat revision jer minggu nie...
tapi,
assignment??
banyak lagi perlu submit
esok,lusa
setiaphari ada due datenyerr
bagaimana nie???

setiap sem,
azam- ta nak bwat kerja LAST MINIT!
tapiiiiiii............




looknow,
da jadi adat bagi setiap individu y bergelar sebagai  'student'
oh,no!!!!!



rindu math...




p/s: salam imthihan  bwat rakan2 seperjuangan di bumi USIM n U lain...
bittaufiq wa najah! 


fighting gak bwat adik tersyang y baru menjejaki kaki di bumi KMPP... selamat bergelar bakal mahasiswi!
do da best!!!!

Monday, May 21, 2012

assignment?

assalamualaikum w.b.t





individual? 
 pair ?
or group?

what your choice?



p/s: plez give your comment. i need it!!!!


Thursday, May 3, 2012

-take 5 jap-

Assalamualaikum w.b.t serta selamat sejahtera kepada warga bloggist n followers.

just want share something wit u alls. dah lama xcoret kat sini, ada rasa rindu nak conteng kat wall nie. alhamdulillah, pada waktu sekarang + wifi laju(di bilik k.shu). 

semalam aku follow 1 usrah, under kaq akmal. Alhamdulillah, dapat juga jumpa kaq akmal. dah lama set nk dating nga akak akmal. syukur kehadrat Illahi, dapat berjumpa serta sepetang bersama kak usmah, kak liyana n kak hanis. walaupun kuantiti kami amat sedikit berbanding liqa' biasa tetapi sharing pasal "sweetnyer al-Quran MEMANG BEST!!!!

untuk pengetahuan warga readers, kak usmah adalah seorang penghafal al-quran. dy banyak share pasal sweetnyer al-Quran dengan kami semua. antaranya, kelebihan al-quran. sedarkah kita bahawa, sekiranya dalam sehari kita tidak membaca al-Quran maka hati kita umpama rumah kosong y penuh dengan sarang labah2 serta terbiar dan kotor. as we know, al-quran adalah ketenangan bagi umat Islam. selain itu, ramai yang mengatakan serta akak usmah sendiri mempunyai pengalaman bahawa tyme kita sedih atau gembira... dan tika itu, apabila kita baca al-Quran, kita akan rasa ayat itu kena dengan kita.. alangkah betnyerr... itulah mukjizat al-Quran. 



ingat teman2 sekalian, nabi meninggalkan umat2nya aL-QURAN & HADIS!
so, fikir serta renung2kan...
 tahukah kita bahawa setiap perkara boleh dirujuk dalam al-Quran. BAHKAN, cARA buat ROTI CANAI pun!!! xcaye???? scroll kat bawah.

Allah berfirman di dalam Surah Al-Nahl ayat 43 yang bermaksud:


        "Tanya kepada mereka yang lebih tahu jika kamu tidak tahu."
Dalam ayat ini, frasa "mereka yang lebih tahu", iaitu "ahli zikir" [3], membawa maksud "mereka yang memiliki ilmu tentang Al-Quran dan Sunnah", yang mana para Imam Mujtahid mendapat tempat teratas dari kalangan mereka yang tahu dan faham tentang Al-Quran dan Sunnah.


sekian daripada aku, diri yang kerdil sedang mencari diri y hakiki-

p/s: kepada rakan2 ada masa lapang, always topup our ilmu+iman..

Wednesday, May 2, 2012

oh tidakkkk!!!!


gaya muka aku?


Udah kul 4 pagi rupanya,kul 1pagi lebih aku dapat call daripada groupmate untuk subjek dakwah islamiah. Kitorang diberi group assignment. Sepatutnya dihantar minggu lepas pada 28 april 2012. Tapi…..
Last week, assignment banyak kena submit . astghafirullah. . .3x. tu la padahnya bwat assignment last minute..huhu.. aku punya task, actually da siap last 2 week ag. Aku dipanggil, oleh sebab my source not clear.hahaha.. amikkk ko!!!!

Ada citer best, aku dapat call daripada roommate aku, yan…. She said, ada spotcheck elektrik!
Simpan seua barang aku, ktnye… aku n k.sya a.k.a my roommate gak. Plus coursemate shasha kalut tahap petala kelapan kottt.. aku dengan cepatnyer, jom tutup lampu + kunci pintu. Yang lawaknyer, buku bersepah kat bawah. Nak simpan camne nie??? (gaya blurr ku) last2, bukak lampu n kemas apa y patut. Then, ta’ain & yan pun balik dari discussion. So, selamatkan apa y patot seperti iron, extension , charger n printer. Huhu.. lucu la tyme 2… lepas 2, main sorok jer barang2 tersebut… hohoho…

Tyme tunggu jaksa mai, kitorang berbual + rase nak kencing kot. Mane la jaksa??? Duk fikir benda sama jerr…. Adoiiiii… seminit, 5 minit n setengah jam ….xtaw la bape lama.. yang pasti xde jaksa mai bilik. Y takot nyer, takot spotcheck esok hari. So, teman2 get ready.. hahaha
Saje nk share, lama dah xtulis something kat sini….

p/s: Da moral of story, jangan la wat kerja last minit cam AKU!!!!
Always be prepare, hohoho

Tuesday, February 21, 2012

~nIcE meMOir~

assalamualaikum w.b.t,
sudah bersawang aku pnyer blog. . .
pape pon, aku ada 1 cite y nice nk share nga warga blogger,
iaitu . . . .
pada tanggal 10,11,12 n 13 feb y lepas..
kpi 2 a.k.a kem pelajar intelek 2012

telah diadakan di SMKA LATI, PASIR MAS
bertempat di Dewan Muhandis, SMKAL
terdiri daripada orang kuat KPI iaitu, Kem Kom
beberapa org urusetia,terdiri drp
timbalan kem kom, s/u . . .
bhg pembangunan fasi, pembangunan insan, logistik & kewangan, keselamatan & disiplin, makanan,  
dan bhg multimedia...
di bantu seramai 26 org fasilitator. .
9 fasi muslimin dan 17 fasi muslimat..
dan tidAk lupa gak buat Kaunselor SMKAL
MAMA Suhaili..

fasi muslimat

fasi muslimin

Grup 4 debat
terdiri drp, urusetia, fasi + peserta kem

 sesi LDK

sebelum kem ini berlangsung,
macam halangan y terpaksa dilalui oleh pihak urusetia, 
apepon SYABAS di ucapkan bwat warga KPI siri 2 kerana berjaya menempuhi halangan2 y mendatang...
kem berlangsung dengan lancar...
banyak pengalaman y manis, aku dapat daripada kem ini.
y pahit ta payah la dikenang ag..hahaha
bagiku, tade y pahit  
tetapi, semuanya indah2 belaka...

p/s: buat peserta, harapnye agar kamoo semua change for go0d compare no change dalam diri kamo semua.
buat rakan2 seperjuangan.. semoga ukhuwah kita berkekalan hingga akhirat..insyaALLAH...amin

Tuesday, January 31, 2012

~LsP in USIM~

assalamualaikum w.b.t,

today, i want to share something with u alls.
now, i'm in USIM
sitting for the LSP program,
for LSP's  program, consists of ALSP & ELSP


Many of knowledge and experience i got since ALSP,
ALSP stand for Arabic Language Support Program
our instructor is Ustazah Nadhilah..
the person,
very2xx
strict, humble, pious and caring person.
banyak yg dapat belajar with her..
honestly, ustazah memang strict. 
tyme dy mengajar, wajib speaking in arabic.
aku da la.. lack of vocab in arabic + gagap kot nk speak in arabic
serius, rase nak cakap dalam bahasa arab 2 makin berkobar2
our member grup, majority kaunseling + fpbu

for ur information, silibus yang ktorg study utk sem 1
dapat cover untuk 1 minggu kot. . .

Part yg tak best, ktorg kena kne wat "taqdim" 
taqdim BORIA arabiah
perghhh...
terkejuttt giler grup ktorg, tyme dapat task 2.
setiap malam stat practice boria kat tepi jalan dekat Usim
practice step, lirik tak taw. 
mlm nk wat taqdim, baru dapat lirik.
then....
firstly, aku hairan+peliks gak nga usim.
nape bagi ktorg wat taqdim boria..
law choral speaking, nasyid n dikir arab ok ag
nie BORIA!!!

my opinion, myb pihak ppT nk tgk sejauh mane mahasiswa/i USIM bawak benda 2.
persembahan ktorg tadela cam boria betul. step ktorg juz gerak tangan.
ALHAMDULILLAH, taqdim dengan penuh sopan..harapnye.
bwat ustazah ktorg,
grup ktorgla pemenang...suke2x

banyak ustazah pesan kat kitorang...nasihat, ilmu dan banyak ag.

for ELSP, to be continue. . .


Monday, December 12, 2011

wHat mEan$?

assalamualaikum w.b.t,
to all muslimin + muslimat. . .

sahabat, teman, rakan, kawan,
apa definisinyerr???
menurut buku
Jangan Main-main...

yg ditulis oleh Dr.HM Tuah Iskandar.

Definisi sahabat umpama baju yg kita pakai.Ia melindungi kita,mengindahkan kita,menjadikan kita sempurna di mata orang lain.
Kawan? mungkin sekadar pen yg terletak kemas dipoket...ada boleh,tak ada pun tak pe.
kadang-kadang pen sangat berguna,kadang tu langsung tak guna terutama bila dah tak de dakwat...Ada jugak pen yg dakwatnya keluar mengotorkan poket baju kita.
Itu dia kawan,kadang-kadang berguna dan kadang tu ada yg menyusahkan.

Katanya lagi dalam buku tu....Kalau nak dapat sahabat,anda lebih dulu kena jadi sahabat. 


for me, sahabat sukar dicari. adakalanye, tyme kte senang dy ad n ad tyme kte susah dy ad..
kawan memang ramai, ada yg ok nga kte...
tp dy mungkin bukan sahabat kte utk sharing problems.
but, i do no what should i do to make a friend! serius btol2x sahabat kte... 

beznyer kwn cam nie...
help each 0ther
to all my friends,
i love you all. 
i hope we can be a friend forever...
like the songs...ever2xxxx
Padi-sahabat selamanya (ost upin & ipin)

Dua tiga kapal berlayar di samudra
Ayo sahabatku kita bergembira
Bermain bernyanyi bersama menikmati indahnya dunia

Karena Sahabat untuk selamanya
Bersama untuk selamanya
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya setia

Berakit-rakit kita kehulu
Berenang-renang kita ketepian
Kita berbeda untuk saling mengisi
Segala kekurangan kita

mencari Sahabat untuk selamanya
Atasi semua perbedaan
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya… Selamanya setia

Sahabat untuk selamanya
Berbagi dan saling menjaga
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya… Selama-lamanya… setia…



love dis songs...
ak dedicated dis song buat sahabat2 ku....





Thursday, December 8, 2011

~sh0oting~

assalamualaikum to all muslimin wa muslimat...
serta warga blogger y dikasihi semua..

as the title for my latest entry.
i would like to share something wit u all.
bout my shooting for our movie video maker(arabic version)

my task in making video,
i had task in editind the video.
all the software can't use to help me in making video...
many software i had downloaded
for example, windoW live..avidemuX.. n movie maker...

do u know, what..???
The period of video ustazah want is too lo0ng...
about 10-15 min...
i don't know what should i do?
some1 wanna help me,
but dy 0 knowledge but IT...
my bfF had help me...thx a lot!!
l0ve u..^_^

there are some picture when the date for shooting:
btw, at date 2nd shooting   
i got the chance to drive the car...
perghhhh...bez giler.....
huhu...(walaupon my passenger said aku bwk laju + danger)

promote kedai nie...



depan astana mayang sari

dis car i had drove!
(but no pic wit dis car)

b4 bertolak


Monday, December 5, 2011

-maJlis RaMaH meSra-


Assalamualaikum sbagai pembuka blog,
dah lama rasenya, aku ta update my blogger.
sory la ta sempat..^_^

last week, first year bg kaunseling telah mengadakan MAJLIS RAMAH MESRA.
antara aktiviti on dat day!
ialah,
akitiviti RIADAH.... for examples, FUTSAL, VOLLEYBALL n beg POISON!
hepi giler on dat day..
for ur information, aku masuk FUTSAL.
aku duk bahagian PENYERANG.
honestly to say, AT dat tyME ...aku FIRST TYme maen FUTSAL seumur hdpku.
tyme 2, aku maen sepak je bola.
go0d news, our team had won for 1st game.
n 2nd game had lost to BAB 3 grup...
hahaha....
btw, memang enjoy r maen FUTSAL ai2..

team v0lleyball had won is grup kak SHU.
2nd place, grup kak SHA..

for beg POISON, aku ta maen...
huhu...
coz aku volunteer utk conduct da music..hehe...

kat bawah some pictures on date day,  

nielah dak kaunseling first YEAR
for ur imformtion, ada yg ta datang at dat day...

girls only!





Tuesday, November 1, 2011


Assalamualaikum  buat warga blogger, 
jumaat lepas aku baru je abis ‘listening quiz’ for Arabic.
Hahaha… hampeh giler. Nak wat camner, dah ta prepare so jadinya. Faham2 la sendiri r.  btw, soalan memang tough r bagi aku. Although, da ada basic arab. But, vocab for Arabic memang tahap zero skang. Tu y susah  cket. Memang aku surrender r bab tu. Yang lawaknye, taw la cket2 psal soklan 2… kirenya soklan 2 da bocor. Tapi still xwat prep. So, tyme exam terkelu-kelu la jawabnye.
resultnye entah camner. aku no comment r. Huhuhu.

Pada malamnye, ada Malam Estetika Islam 2011 a.k.a MASTIKA ISLAM’11. Program tu anjuran Biro Pembangunan Sahsiah dan Kerohanian (BPSK) drp. MPP USIM 2011/2012.
 Tema program ini ialah 'andai Rasulullah bersama kita'.


 Sepanjang bulan oktober nie, banyak event yg dianjurkan oleh BPSK. antaranye, PALASTINE TALK, FORUM ANDAI RASULULLAH bersama KITA, TazKIRAH jALANAN dan banyak lagi. Malam estetika Islam ialah malam penutupan bEST IsLAM'11.
 pd malamnye, ktorg dihiburkan dengan qasidah drp IPG P.Pinang, kump NASYID drp. USIM n Luar Usim. so far best la malam 2.. nasib baek ta de kelas malam 2. thanx 2 madam Pama coz bercuti. hehe..

bagi aku, BEST ISLAM mmg bagus but harapnye kita sama2 islahkan diri kita. if better change for good person. that all, for me today. tengah countdown nak balik hometown..
 huhu...

p/s: jom sama2 ikut sunnah nabi MUHAMAD S.A.W