my age

Daisypath Happy Birthday tickers
Showing posts with label holiday. Show all posts
Showing posts with label holiday. Show all posts

Friday, September 7, 2012

hikmah.. :)

Assalamualaikum w.b.t.

Pejam celik dah abis cuti semester untk kali ini. Sedar tak sedar, aku dah nak masuk sem 3 a.k.a tahun 2. jadi senior untuk adik-adik tahun 1. Aku rasa baru semalam aku balik untuk cuti sem. Malam esok dah nak bertolak balik USIM.

 Sebelum cuti, aku hajat nak belajar memasak cuti kali nie. Alhamdulillah, sem nie dapat belajar memasak. Ada la try beberape resepi. Hohoho...


Before this, i'm always dreaming to cook. But, now...hehehe. I'm already learnt  and be more interested for cooking. Besides that, i had watched the program of Mastercheft.I enjoy it and try to learn.

During this holiday, aku dah start drive balik. Huhuhu. Da dapat lesen besar a.k.a not P. Tambahan lagi, aku berpuasa kat hospital. Jaga umi. Then, lepas umi balik. Masak untuk umi serta belajar resepi masakan daripadanya. THANK YOU, UMI..

Alhamdulillah, umi semakin sihat. Doc bagitaw, platelet dah naik. Tapi, darah merah naik siket jer.. Then, doc bagi counseling suruh bwat "bone marrow". But. my umi disagree. my family too. We are family believed , ummi akan sembuh daripada penyakit ini. As we know, mayb Tuhan nak uji my family supaya tabah dalam menghadapi ujianNYA. Kita sebagai ummat perlu berusaha. So, don't give up. InshaALLAH, every problems have the solutions.!

when we are thinking:
- who gives the sick to us?
- why we live in the world?
- when we learn to love HIM?
- how to approach HIM?

Alhamdulillah, dah siap projek. Dan yang bestnyer, aku and satu famili keluar pergi makan. Pergggh, kenyang giler. Terima kasih Ya ALLAH!!!

That'S all for me. InsyaAllah, lain masa aku update kat USIM. wasalam

Monday, June 27, 2011

LanGkaWi

salam semua!!!
nk share something...
cuti sekolah yg lepas..xingat tarikh...
btw,26 JUNE 2011..bersamaan hari khamis..

tugu helang


dr sek men baroh pial,kitorang bertolak ke Langkawi..
yg bestnye dapat g free...
yg xbestnye...aku demam + batuk [mengalami perubahan suara+sakit tekak]
walaupun demam+batuk n so on...
aku enjoy gak da holiday...

Geopark
experience yg paling best n first experience kat langkawi,ak naik speed boat 
geopark Langkawi memang bezz!!!!
tengok2,boatman yg good looking gak...
haha . . .
yang lawak tahap petala kelapan,my cousins, mak sedare n che nie pown minat gak kat mamat 2....
lawak antarabangsa sunggoh...

sampai kat tugu nak dekat senja daaa....
bukak2 camera...tup..tupp
....BATTERY EMPTY....
xdapat nak tngkap gambar kat c2...huhu
lepas 2,yg scary kat tugu helang [tempat helang besar]
ad sorang mamat nie, bawak ular . . .
bg sesiape yg nk pegang or take picture kena bayar rm5 xclap...
tp,spupu ku x mau pegang pada mulanyerr...
then,mamat 2 bagi adik2 sepupuku pegang ular 2 [nama abe]
free of charge..but,xley amik gambar...
aku memang surrender giler tyme 2..
ak memang allergic gile nga spesis 2..geli n fobia nk pegang haiwan 2...

next,kitorg balik ke apartmen Istana Kondo . . .dengan menaiki bas rombongan...
mood- letih + nak MANDI
take a rest n sleep...

to b continue . . . .