my age

Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, January 14, 2014

Saving



Assalamualaikum w.b.t dan selamat sejahtera.
Today is Tuesday. Tommorrow Wednesday. Then Thursday, I am having one paper at 2.30 p.m for subject Family Law in Malaysia. Ohh, orang lain mostly dah abis paper dyorg, kami start first paper, first year dah abis exam. Kami abis fasa 2, second year n fourth year dah abis. Adakah kami untung? Tapi still ada lagi yg third year blom abis, tu pun dak2 kos lain.

Exam ai khamis nie, tapi aku xkhatam lagi untuk LAW. Serious, seram sejuk gak study Law, dah la FINAL 100marks. First time subjek wajib kos nie final 100M, tapi tu pun per 40%. Tapi serius takut dengan subjek LAW, kalo boleh nak abis cepat jer. Nak balik kampung, huhu. Rindu so much dengan umi, abah, adik2.. :(

Back to topic hari ini, about saving? Why? Biasalah kehidupan budak U y suka boros (sometimes). So, di hujung sem nie, duit tu kering. Hihihi. Aku pun termasuk sekali. Utk sem depan, aku dah azam nak berjimat. Ok x? Utk entry hari nie adalah sebagai bukti n remind utk diri sendiri nie.. At the same time, azam tahun 2014 & aku nak tolong parents aku serta adik2ku. Along nak berjaya!

Aku berjimat, nak taw x apa y aku dan roomates makan? Mesti xnak taw kan? Y pasti kami dah displin diri utk bersabar makan or memelih nak makan apa. Hahaha. Pernah kami, makan roti je dalam sehari plus maggie. Aku? It juz be my secret. Kekeke. Nasib baik tiket balik kg dah beli. Lagipun, duit pt aku dah abis then terpaksa buat muka xmalu dengan mintak dgn umi n abah(actually abah y bg). Ye la jarak nilai dgn pasir mas lebih 2 marhallah. So, jarang balik n xdapat duit poket.

In the end, nie aku nak habaq mai kat hangpa semua, rajin2 lah berjimat cermat lebih2 lagi sama status dengan aku. Dah lah, aku ni anak sulung. Adik berderet2 lagi. Mak n bapa dah sara adik2 y sekolah lagi. Tapi, kite nie pelajar U dah dapat PTPTN or biasiswa or pape pinjaman, gunalah bantuan tersebut dengan sebaik-baiknya. Baik menabung dari sekarang. Nasihat untuk diri sendiri gak nie.. Harapnya yg lain dapat belajar drp pengalaman aku nie. Aku just share dgn korang. Aku xdapat pape pun.

Ok. Setakat ni je utk permulaan tahun 2014. Sebabnya aku pun dah lama menyepi. Sekarang nie pun terpaksa handle blog utk persatuan kos iaitu perkama USIM. 

siapa punya gerangan roti ini?




No comments:

Post a Comment

thanx for concern about me..>.<