my age

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, September 7, 2012

hikmah.. :)

Assalamualaikum w.b.t.

Pejam celik dah abis cuti semester untk kali ini. Sedar tak sedar, aku dah nak masuk sem 3 a.k.a tahun 2. jadi senior untuk adik-adik tahun 1. Aku rasa baru semalam aku balik untuk cuti sem. Malam esok dah nak bertolak balik USIM.

 Sebelum cuti, aku hajat nak belajar memasak cuti kali nie. Alhamdulillah, sem nie dapat belajar memasak. Ada la try beberape resepi. Hohoho...


Before this, i'm always dreaming to cook. But, now...hehehe. I'm already learnt  and be more interested for cooking. Besides that, i had watched the program of Mastercheft.I enjoy it and try to learn.

During this holiday, aku dah start drive balik. Huhuhu. Da dapat lesen besar a.k.a not P. Tambahan lagi, aku berpuasa kat hospital. Jaga umi. Then, lepas umi balik. Masak untuk umi serta belajar resepi masakan daripadanya. THANK YOU, UMI..

Alhamdulillah, umi semakin sihat. Doc bagitaw, platelet dah naik. Tapi, darah merah naik siket jer.. Then, doc bagi counseling suruh bwat "bone marrow". But. my umi disagree. my family too. We are family believed , ummi akan sembuh daripada penyakit ini. As we know, mayb Tuhan nak uji my family supaya tabah dalam menghadapi ujianNYA. Kita sebagai ummat perlu berusaha. So, don't give up. InshaALLAH, every problems have the solutions.!

when we are thinking:
- who gives the sick to us?
- why we live in the world?
- when we learn to love HIM?
- how to approach HIM?

Alhamdulillah, dah siap projek. Dan yang bestnyer, aku and satu famili keluar pergi makan. Pergggh, kenyang giler. Terima kasih Ya ALLAH!!!

That'S all for me. InsyaAllah, lain masa aku update kat USIM. wasalam

No comments:

Post a Comment

thanx for concern about me..>.<